سقف استخر متحرک , معرفی 8 پارک آبی منحصر به فرد دنیا با سقف جمع شونده

سقف استخر متحرک , معرفی 8  پارک آبی منحصر به فرد دنیا با سقف جمع شونده

سقف استخر متحرک , معرفی 8 پارک آبی منحصر به فرد دنیا با سقف جمع شونده

معرفی 8  پارک آبی منحصر به فرد دنیا با سقف استخر متحرک

مقدمه

   لذت شیرجه زدن در آب تمیز و مطبوع استخر, جیغ و فریاد لذت بخش بچه ها هنگام آب بازی… . اغلب این ها را لذت های تابستانه می دانیم و در قبال تمام هزینه هایی که صرف ساخت و نگهداری از استخر می کنیم, تنها 3 ماه از سال قابل استفاده خواهد بود.

برای سال های متمادی, به نظر می آمد که ساخت یک استخر با امکانات رفاهی کافی, یک امر هزینه بر بوده و جزو امکانات لاکچری دور از دست به حساب می آید. اما امروزه, برای طراحان, معماران و کاربران, در نظر گرفتن یک سقف استخر متحرک با قابلیت تهویه هوا و بهره وری از نور خورشید, گزینه ای در دسترس و قابل اجرا با هزینه مناسب می باشد.

سقف های استخر متحرک, نه تنها استخر را در تمام فصول سال قابل استفاده کرده بلکه, بر زیبایی و جذابیت فضای استخر خواهد افزود و امروزه به لطف تکنولوژی های به روز و وجود متخصصان و مهندسان صاحب فن, در تمامی استخر های شخصی و عمومی با قیمت بهینه و مناسب, قابل اجرا می باشد.

از ویژگی های مهم سقف استخر متحرک, امکان بهره وری از هوای تازه و نور ارگانیک, و صرفه جویی در هزینه های تهویه هوا, کنترل دمای آب و تصفیه و پالایش آب می باشد و همه این مزایا را می توان با قیمتی مناسب و زمانی کوتاه, در اختیار داشت. این مزایای سقف متحرک از دید طراحان و معماران بزرگ دنیا پوشیده نبوده و در بزرگ ترین و منحصر به فرد ترین مجموعه های آبی شخصی و عمومی دنیا, استفاده از یک سقف متحرک استخر در نظر گرفته شده است.

با ما همراه باشید تا با 8 مورد از خاص ترین پارک های آبی دنیا با سقف متحرک استخر, آشنا شویم:

1-     پارک آبی “PIRATE’S CAY” , ایلینیویز, ایالات متحده آمریکا

    طراح این مجموعه پارک آبی, فاکس ریور, در نظر داشتند که اتمسفر و آب و هوای گرم و مرطوب استوایی را در تمامی فصول سال برای مهمانان به وجود آورند؛ حتی در سرمای زمستان. پنل های سقف استخر متحرک این مجموعه, به هنگام تابش دلپذیر نور خورشید باز شده و به هنگام سرمای زمستان یا هوای نامطبوع, بسته می شوند. حتی در زمان بازش شدید برف, مجموعه استخر که با نخل های طبیعی استوایی تزیین شده, به واسطه پوشش ورق های پلی کربنات روی پنل های متحرک, دمایی حدود 28 درجه سانتیگراد را حفظ می کند و تجربه خارق العاده ای از آب و هوای استوایی, در سرمای زمستان به ارمغان می آورد.

PIRATE’S CAY سقف استخر متحرک
PIRATE’S CAY سقف استخر متحرک

1-   سقف استخر متحرک کلوپ پاتیناژ و کریکت تورنتو, کانادا

   این باشگاه خصوصی منحصر به فرد در تورنتو کانادا,  دارای تاسیسات طراز اول در سطح جهانی در زمینه های اسکیت, تناسب اندام, تنیس, پاتیناژ و کرکت می باشد. مالکان مجموعه برای هرچه تمام تر کردن امکانات, تصمیم گرفتند تا استخر سرپوشیده این کلاب را مجهز به سقف استخر متحرک کنند تا اعضا کلاب بتوانند در طول تابستان در زیر نور دلپذیر خورشید نشسته و در طول زمستان های سرد کانادایی, از شنا کردن لذت ببرند.

ساخت سقف استخر متحرک این کلاب به گروه معماران مک کورمک کانادا  و کمپانی OpenAir محول گردید و تنیجه کار, اجرای یک سقف استخر متحرک فوق العاده و بی همتا بود که در تمام فصول سال, به سرعت فضای سرپوشیده را به یک فضای رو باز دلپذیر مبدل می کرد.

سقف استخر متحرک کلوپ پاتیناژ و کریکت تورنتو
سقف استخر متحرک کلوپ پاتیناژ و کریکت تورنتو

1-     مرکز تفریحات آبی پاراگولد, آرکانزاس, ایالات متحده آمریکا

   پاراگولد, نوزدهمین شهر بزرگ آرکانزاس و جمعیتی بالغ بر 28.000 نفر دارد. این مجموعه آبی دارای استخر گرما درمانی و استخر شنای مسابقاتی است. شورای مردمی شهر, تصمیم به ساخت مجموعه آبی بزرگی به منظور افزایش جذب توریست و بالابردن سطح سلامتی شهروندان داشتند؛ اما مشکل اسصلی بر سر هزینه های نگهداری مجموعه از جمله: تهویه مطبوع و کنترل دمای هوا بود که درآمد این شهر کوچک کفاف آن را نمی داد. راه حل نهایی, استفاده از یک سقف استخر متحرک با هزینه عملیاتی کم و هزینه نگهداری و تعمیر ناچیز بود.

نتیجه اجرای سقف استخر متحرک, بهره بردن از خنکای هوای طبیعی, تهویه طبیعی و نور ارگانیک خورشید در بیشتر فصول سال بود که این امر به قدری هزینه های تعمیر و نگهداری مجموعه را تقلیل داد که درآمد این شهر کوچک به راحتی از پس آن بر بیاید.

تحقیقات میدانی نشان داده اند که اجرای یک سقف متحرک استخر, تا 27% هزینه های تهویه, گرمایش, سرمایش و روشنایی را کاهش می دهد.

سقف استخر متحرک مرکز تفریحات آبی پاراگولد
سقف استخر متحرک مرکز تفریحات آبی پاراگولد

4-     مرکز شنای ریچموند, کالیفرنیا

      این مرکز شنا, در واقع یک استخر شنای مدرسه قدیمی با محیط تاریک و سقف زنگ زده بود. شهرداری ریچموند تصمیم به نوسازی این استخر گرفت و بهترین گزینه برای سقف آن را یک سقف استخر متحرک دانست. سقف زنگ زده برداشته شد و با تیر های سقفی مستحکم جایگزین گردید. در میان این تیر های سقفی, سقف متحرک استخر با اسکلت آلومینیومی اجرا شد.

این سقف متحرک استخر, متشکل از دو ردیف سقف متحرک با فریم آلومینیومی و پوشش شیشه است که به هنگام باز شدن, دهانه 35 متری را در تمام طول ساختمان در معرض هوای تازه و نور خورشید قرار می دهد. تیرهای سقفی با نمای چوبی پوشانده شدند تا ضمن حفظ ساختار سنتی, نمای جدید و تازه ای به فضا بدهند. سازه آلومینیومی سقف استخر متحرک, وزن بسیار سبکی داشته و در مقابل گاز خورنده کلرین موجود در اتمسفر استخر, مقاومت بسیار خوبی دارد.

سقف متحرک مرکز شنای ریچموند
سقف متحرک مرکز شنای ریچموند

5-     مجموعه جوانان مسیحی آپلند, کالیفرنیا

 سقف استخر متحرک این مجموعه متشکل از دیواره ها و سقف جمع شو به ابعاد کلی 38 در 30 متر, شامل 16 پنل سقفی و درب متحرک, در سال 2019 به اتمام رسید. این سقف متحرک استخر از یک سو محیط استخر را پوشانیده و از سوی دیگر به زمین بسکتبال متصل می گردد. این استخر, سال ها پیش ساخته شده اما در طول به دلیل آب و هوای نامناسب, سال قابلیت استفاده را نداشت که به لطف سقف استخر متحرک, اکنون, در تمامی ماه های سال مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف برقی مجموعه جوانان مسیحی آپلند
سقف برقی مجموعه جوانان مسیحی آپلند

6-     بلمونت پارک, کالیفرنیا

استخری با منظره اقیانوس, اما تاریک و گرفته. که اکنون به لطف سقف استخر متحرک با مساحتی بالغ بر 2700 متر مربع تبدیل به فضایی پر نور با هوایی تازه گردید. سقف استخر متحرک, با نمای زیبای منحنی, آب و هوای ساحلی را به درون اتمسفر استخر کشانید. 10 عدد پنل سقفی متحرک به همراه دو دریچه سقفی, تنها با فشار یک دکمه باز و بسته شده و فضای داخلی را به نحو عالی مطلوب نگه می دارد. تجربه جدید مهمنانان مجموعه بلمونت پارک, فوق العاده بود: ترکیب نسیم خنک اقیانوس و شنا در استخر بدون نگرانی از تغییرات آب و هوا!

سقف جمع شونده بلمونت پارک

7-     هتل و آب گرم STONEHEDGE, کالیفرنیا

مالک هتل در نظر داشت که استخر آب گرم مجموعه را به نحوی در تمام ماه های سال مورد بهره برداری قرار دهد و همچنان از مزایای فضای باز نیز بهره مند شود. نتیجه, اجرای سقف استخر متحرک آلومینیومی با دیواره های بلند و رنگ سبز و پوشش شیشه بود. تمامی المان ها و جزییات این سقف استخر متحرک , بنا بر طراحی و تم کلی ساختمان هتل بود, چنان که گویی در فضای اصلی هتل قدم می زنیم.

سقف استخر هتل و آب گرم STONEHEDGE

8-     پارک آبی استوایی, آلمان

در کشور آلمان, نمی توان آب و هوای استوایی را در هیچ فصلی تجربه کرد اما در این پارک آبی, و به لطف سقف تلسکوپی این مجموعه, در تمامی فصول سال, دمای 29 درجه سانتیگراد به نحو عالی تجربه می شود. این سقف استخر متحرک با پوشش پلی کربنات, توانسته آب و هوا را به خوبی کنترل کند و در تمام طول سال, مهمانان می توانند سرسبزی و نور خورشید و هوای گرم مطبوع را همزمان تجربه کنند.

 

مجموعه مهندسی سان سایان, همواره تلاش می کند با مطالعه علم روز, بهترین و مقرون به صرفه ترین سقف متحرک را برای مشتریان در زمان کوتاهی اجرا کرده و با خدمات و گارانتی واقعی, تجربه لذت بخشی فراهم آورد.

برای مشاوره رایگان, با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منابع:

https://www.linkedin.com/pulse/8-aquatic-center-design-ideas-retractable-roofs-nancy/

http://EN.WIKIPEDIA.ORG

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید سقف متحرک با بهترین قیمت