اندازه های استاندارد سقف متحرک

اندازه های استاندارد سقف متحرک

اندازه های استاندارد سقف متحرک

وقتی صحبت از یک پروژه ی فنی مهندسی می شود, ابعاد و اندازه اهمیت زیادی پیدا میکند. با ما تا پایان این متن همراه باشید تا شما را با استانداردهای ابعادی سقف متحرک آشنا کنیم

بیش ترین طول ریل بدون ستون:

   طول ریل, مستقیما با اندازه بازشو سقف مرتبط است. ریل های فولادی ما بخاطر استقامت و ضخامت بالایی که دارند بخودی خود تا طول 7 متر و و با سازه خرپای تقویتی تا 12 متر قابلیت اجرا دارند که در نوع خود بی نظیر است!

فاصله بین ریل ها:

   استاندارد فاصله بین ریل ها 4 متر است که رعایت این اندازه اهمیت بالایی دارد. چراکه افزایش فاصله بین ریل ها موجب ایجاد تنش مضاعف به پروفیل های حامل شده و در نهایت توانایی سقف برای تحمل باران و باد به شدت کم می شود.

سقف متحرک

بیشترین عرض(دهانه):

سقف متحرک را میتوان از دهانه 2 متر تا 12 متر به صورت یک پارچه اجرا کرد. ریل های میانی که در فاصله 4 متر از همدیگر کار گذاشته می شوند, به خوبی از پس تحمل وزن سقف بر می آیند.

ارتفاع:

استاندارد نانوشته و تجربی برای کوتاه ترین قسمت سقف این است که باید ارتفاع سقف در پایین ترین نقطه به میزان 2.10 از سطح زمین باشد. مقادیر کمتر ارتفاع موجب گرفته شدن یا به اصطلاح خفه شدن فضا شده و مقادیر بالاتر به میزان زیادی از کارایی سقف برای مهار آفتاب و باران کم می کند.

شیب:

یکی از کلیدی ترین و مهمترین اعدادی که باید رعایت شود مقدار شیب سقف است. عدد استاندارد جهانی برای شیب سقف پارچه ای (15 تا 18 درصد) است. رعایت این مقدار شیب از آن جهت اهمیت دارد که تخلیه آب باران به خوبی و بدون اشکال صورت بگیرد.

سقف متحرک

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید سقف متحرک با بهترین قیمت